, ,

Αποτελεσματική προστασία από τον ήλιο

Κυριακή, 26 Μαΐου 2013 Leave a Comment

Συμβουλές για να μην γίνουν επικίνδυνες οι ακτίνες


Πώς είναι το δέρμα σας στο τέλος του καλοκαιριού; Σας κάλυψε το αντιηλιακό σας και σας προστάτεψε ικανοποιητικά;

Αν το δέρμα σας είναι «μπουκωμένο», έχει κηλίδες,ή σκιές, είναι θαμπό, ή αφυδατωμένο, θα πρέπει ν' αναρωτηθείτε, αν εφαρμόσατε την αντηλιακή προστασία, σύμφωνα με όλους τους κανόνες:

- Εφαρμόζατε την αντηλιακή σας μισή ώρα πριν εκτεθείτε στον ήλιο;
- Βάζατε αρκετό προϊόν;
- Καλύπτατε όλα τα εκτεθειμένα, στον ήλιο, μέρη του δέρματος;
- Επαναλαμβάνατε την εφαρμογή κάθε δίωρο,ή όταν ιδρώνατε ή βρεχόσαστε;
- Περιέχει το αντιηλιακό σας αρκετά φίλτρα;
- Περιέχει αρκετά αντιοξειδωτικά;
- Πίνατε αρκετό νερό και φυσικά υγρά (φυσικούς χυμούς, τσάι από βότανα και λουλούδια, πράσινο τσάι);
- Τρώγατε αρκετά φρούτα και λαχανικά, κατά προτίμηση της εποχής και έγχρωμα;
- Αφαιρούσατε τα φίλτρα στο τέλος της μέρας;
- Χρησιμοποιούσατε ένα καλό προϊόν στη διάρκεια της νύχτας, ώστε να ενυδατώσει και να θρέψει το δέρμα;
- Χρησιμοποιούσατε αποτελεσματικά καθαριστικά για το δέρμα, και κάνατε σχολαστικά καθαρισμό κάθε βράδυ;

Αν κάνετε όλα αυτά όπως τα περιγράψαμε, είναι βέβαιο ότι το δέρμα σας θα έχει τελείως διαφορετική όψη και υφή στο τέλος του καλοκαιριού.

Τι συμπληρώνει την αντηλιακή προστασία


Για να εξασφαλίσουμε και να αυξήσουμε την αντιηλιακη προστασία, σας επισημαίνω την σπουδαιότητα της βιταμίνης Α, στο δέρμα. Παρέχει σημαντική φωτοπροστασια, καθώς και πρόληψη από τον καρκίνο του δέρματος.

Τα οφέλη από την βιταμίνη Α

- Είναι ο σημαντικότερος αντιοξειδωτικός και αντιγηραντικός παράγοντας για το δέρμα.
- Βοηθάει στην πάχυνση της επιδερμίδας και στην επούλωση των κυττάρων.
- Επηρεάζει τους ινωβλάστες στην παραγωγή κολλαγόνου.
- Βοηθά στην ενυδάτωση των κυττάρων,παράγοντας γλυκοζαμινογλυκάνες(GAPS).
- Βελτιώνει την περιφερική κυκλοφορία του αίματος.
- Βοηθά στην επιδιόρθωση των κυτταρικών μεμβρανών κι έτσι κατακρατείται νερό.

Οι πιο πάνω λειτουργίες είναι μεγάλης σπουδαιότητας για την άμυνα και το μεταβολισμό του δέρματος. Είναι το μοναδική ουσία με τόσα πολλά και πολλαπλά οφέλη για την επιδερμίδα.

Μορφές της βιταμίνης Α στα καλλυντικά

Ο παλμιτικός εστέρας και ο οξεικός εστέρας του ρετινοικού οξέος, αποκαθιστούν την καταστροφή, που επιφέρει η υπεριώδης ακτινοβολία. Εμποδίζουν την καταστροφή του κολλαγόνου, που γίνεται είτε με την γήρανση, είτε με την υπεριώδη ακτινοβολία.

Όσο εφαρμόζουμε βιταμίνη Α, τόσο το δέρμα γίνεται καλύτερο. Η συστηματική και καθημερινή εφαρμογή της βιταμίνης Α στο δέρμα, βελτιώνει τη δομή του. Όσο καλύτερη είναι η δομή της επιδερμίδας, όσο πιο παχιά, ελαστική και ανθεκτική είναι και απαιτεί περισσότερη βιταμίνη Α, προκειμένου να τη διατηρήσει.

Παρόμοια δράση έχει στον οργανισμό η λήψη της βιταμίνης Α από το στόμα. Προτιμάμε τις φυσικές πηγές, όπως λιπαρά ψάρια, φρούτα. Σαν συμπλήρωμα πολύ καλό είναι το μουρουνέλαιο.

Προστασία από την UV-A ακτινοβολία

Περιορίζοντας την ακτινοβολία UV-A, προστατεύουμε τους ινοβλάστες απο την φθορά,προστατεύουμε επίσης τα μελανοκύταρα, ώστε να περιορίσουμε την δημιουργία περισσότερης μελανίνης. Προστατεύουμε επίσης το μόριο της βιταμίνης Α.

Η UV-A είναι υπεύθυνη για την δημιουργία κηλίδων. Αυτό οφείλεται στην αλλαγή του DNA, που προκαλεί η έκθεση του δέρματος στον ήλιο.

Το καλύτερο αντιηλιακό φίλτρο για την UV-A είναι το parsol 1789(dibenzoilmethane).

Η φωτογήρανση, οφείλεται στην διείσδυση της ακτινοβολίας UV-A.

Προστασία από την UV-B ακτινοβολία

Η UV-B ακτινοβολία, είναι αυτή που μετατρέπει την καλσιφερόλη σε βιταμίνη D3. Η έλλειψη αυτής της βιταμίνης, μπορεί να δημιουργήσει σοβαρές επιπλοκές στην υγεία, όπως οστεομαλάκυνση, ραχίτιδα σε παιδιά, οστεοπόρωση στους ενήλικες, αύξηση της πιθανότητας εμφάνισης καρκίνου του εντέρου, του στήθους και του προστάτη.

Ένας ψηλός δείκτης προστασίας εμποδίζει την μετατροπή της καλσιφερόλης σε βιταμίνη D3.Η μετατροπή γίνεται τα πρώτα 20 λεπτά της έκθεσης στον ήλιο, από την UV-B ακτινοβολία. Το παράδοξο όμως, είναι ότι μετά από τα 20 λεπτά έκθεσης, η βιταμίνη D3, καταστρέφεται από την UV-A ακτινοβολία. Οπότε η παρατεταμένη έκθεση στον ήλιο, καταλήγει στη μείωση της D3.

Το καλύτερο φίλτρο για την UV-B ακτινοβολία είναι το methoxycinna-matte.

Από όλα τα παραπάνω καταλαβαίνουμε πόσο περίπλοκη γίνεται η απόπειρα προστασίας από τον ήλιο. Πόσο δύσκολο είναι να πετύχουμε μια «πλήρη», ή καλύτερα «ιδανική» αντηλιακή προστασία.

Σύμφωνα με τις γνώσεις και τις εμπειρίες που μέχρι σήμερα έχουμε, το τέλειο αντηλιακό σύστημα, περιλαμβάνει τα εξής:

- Αποφεύγουμε την έκθεση στον ήλιο.
- Καλύπτουμε το σώμα μας με λευκά βαμβακερά ρούχα.
- Επιλέγουμε «έξυπνα» αντιηλιακά προιόντα, σύμφωνα με τα παραπάνω.
- Χρησιμοποιούμε αντιοξειδωτικά προϊόντα πριν και μετά την έκθεση.
- Κάνουμε αντιοξειδωτική διατροφή.
- Παίρνουμε συμπληρώματα διατροφής,αντιοξειδωτικά.

Πηγή: diatrofi.gr

0 σχόλια »

Leave your response!