, , ,

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το βάρος σου!

Παρασκευή, 20 Μαΐου 2011 Leave a Comment


Οι αλλαγές του τρόπου ζωής μπορούν να κάνουν τη διαφορά!

Η υγεία και το βάρος είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Πόσο συχνά μια επίσκεψη στο γιατρό όταν το βάρος είναι αυξημένο μπορεί να καταλήξει με τη σύσταση… «πρέπει να χάσεις κιλά»; Σύμφωνα με διεθνείς συστάσεις, όταν ο δείκτης μάζας σώματος(ΔΜΣ) βρίσκεται στο επίπεδο του υπέρβαρου (25-30 kg/m2) ή της παχυσαρκίας (> 30 kg/m2), αυξάνεται ο κίνδυνος εμφάνισης χρόνιων παθήσεων και καταστάσεων όπως:

• Καρδιαγγειακά νοσήματα
• Έμφραγμα
• Διαβήτης Τύπους-2
• Καρκίνος (ενδομητρίου, στήθους, παχέος εντέρου)
• Υπέρταση
• Δυσλιπιδαιμία (υψηλή χοληστερίνη, υψηλά τριγλυκερίδια)
• Παθήσεις ήπατος και χοληδόχου κύστης
• Άπνοια ύπνου και αναπνευστικά προβλήματα
• Οστεοαρθρίτιδα
• Γυναικολογικά προβλήματα στις γυναίκες (άστατη περίοδος)

Τι σημαίνει «Σε Κίνδυνο»;
Το να βρίσκεται κάποιος «σε κίνδυνο» σημαίνει ότι έχει περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσει τη συγκεκριμένη πάθηση ή κατάσταση από κάποιον που έχει ένα Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) στα επίπεδα του φυσιολογικού (ΔΜΣ= 18,5-24,9 kg/m2). Δε σημαίνει όμως ότι απαραίτητα θα νοσήσει.

Με άλλα λόγια, ο Δείκτης Μάζας Σώματος αποτελεί ένα εργαλείο ελέγχου, αλλά όχι το μοναδικό για τη διάγνωση του κινδύνου να εκδηλώσει κάποιος μια ασθένεια. Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητη και η εξέταση κάποιων ακόμη παραγόντων από τον θεράποντα ιατρό, όπως εργαστηριακές και κλινικές εξετάσεις, ιατρικό και οικογενειακό ιστορικό.

Οι αλλαγές του τρόπου ζωής μπορούν να κάνουν τη διαφορά
Στην περίπτωση που, για παράδειγμα, ο γιατρός αναγνωρίσει πως ο ΔΜΣ βρίσκεται στο υπέρβαρο και συνυπάρχει υψηλή πίεση, εκτός από τη φαρμακευτική αγωγή που ίσως συνταγογραφήσει, θα συστήσει τη μείωση βάρους και την αλλαγή του τρόπου ζωής. Με άλλα λόγια θα παροτρύνει την αλλαγή συνηθειών που έχουν να κάνουν με τη διατροφή και τη σωματική δραστηριότητα. Το σημαντικό στην περίπτωση αυτή είναι να μην πανικοβληθείτε!

Τα καλά νέα είναι πως αυτές οι αλλαγές του τρόπου ζωής σας – το να τρώμε πιο έξυπνα και να κινούμαστε περισσότερο- βοηθούν πράγματι να μειωθεί η πίεση αλλά και άλλοι κλινικοί δείκτες, ανεξάρτητα από το αν μειωθεί το βάρος ή όχι. Εφόσον, η απώλεια και η διατήρηση του χαμένου βάρους αποτελεί μια δύσκολη πρόκληση, δεν είναι ενθαρρυντικό να ξέρετε ότι και μόνο οι αλλαγές αυτές στο τρόπο ζωής σας μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο; Θα σας κάνουν να αισθανθείτε καλύτερα και να μειώσετε το βάρος σας χωρίς άγχος!

Εάν η προσπάθεια αυτή φαντάζει αρχικά δύσκολη μπορείτε να επισκεφθείτε από κοντά έναν πτυχιούχο διαιτολόγο που θα σας παρέχει εξατομικευμένες διατροφικές συμβουλές, βασιζόμενος παράλληλα στην τροποποίηση της διατροφικής συμπεριφοράς.

Πηγή: nutrimed.gr

0 σχόλια »

Leave your response!