, ,

Διατροφή Στις Καλοκαιρινές Μας Διακοπές

Τετάρτη, 15 Ιουνίου 2011 Leave a Comment


Το καλοκαίρι είναι εδώ για τα καλά. Όλοι σχεδιάζουμε τις διακοπές μας ή αρκετοί (τυχεροί!) τις έχουν ήδη ξεκινήσει. Μία ευκαιρία φυγής από τη ρουτίνα και το άγχος όλου του υπολοίπου χρόνου. 

Η Ελλάδα είναι η κατ’ εξοχήν χώρα των διακοπών, με τις ατέλειωτες όμορφες παραλίες, τα γραφικά νησάκια, τις καταγάλανες θάλασσες και το πλήθος από τουρίστες. Η ελληνική κουζίνα γνωστή ανά την υφήλιο, με καταγεγραμμένα αναρίθμητα ελληνικά εστιατόρια σχεδόν σε όλες τις πόλεις του κόσμου, ένας πραγματικά γευστικός πειρασμός για όλους, ντόπιους και μη. 

Παραλία - Ηλιοθεραπεία: Κάτι που απασχολεί όλες από πολύ νωρίς, ήδη από τις πρώτες ζεστές, ηλιόλουστες ημέρες της άνοιξης. 


Ήδη όμως είμαστε κοντά στο σημείο μηδέν, ο χρόνος για διορθωτικές κινήσεις είναι λίγος και μένει μόνο να δούμε τι μπορούμε να προσέξουμε, στο διάστημα αυτό, με απαραίτητη προϋπόθεση να μην μας δυναστεύσει, ή μας δημιουργήσει πρόσθετο άγχος! 
Φυσικά οι πειρασμοί είναι πολλοί, τα εστιατόρια και τα μπαρ στις τουριστικές περιοχές το ένα δίπλα στο άλλο, με δέλεαρ το καλό ελληνικό φαγητό και το αλκοόλ, παράγοντες εξίσου θερμιδογόνοι κι επιζήμιοι για τη σιλουέτα μας. 

Ξεκινάμε με μία αρχή: Διακοπές δεν σημαίνει φαγητό και ποτό, αλλά ξεκούραση, φυγή από την καθημερινότητα, θάλασσα και ξεγνοιασιά. Το φαγητό ας είναι μόνο απλά συνοδευτικό των παραπάνω κι όχι ο πρωταρχικός στόχος του κάθε βήματος μας! 



Ας δούμε μία καλοκαιρινή μέρα διακοπών όσον αφορά τη διατροφή με στόχο λιγότερα κιλά, χωρίς υπερβολές και με όσο πιο πολύ εύκολη εφαρμογή όπου και να βρισκόμαστε. 
-Ένα ξεκίνημα της ημέρας με ένα καλό πρωινό που μπορεί να αποτελείται από φυσικό χυμό φρούτων ή ένα φρούτο και μία μερίδα δημητριακά ολικής άλεσης σε λίγο γάλα 1,5% ή μία φέτα ψωμί σικάλεως με άπαχο τυρί και ζαμπόν γαλοπούλας ή δύο φρυγανιές σικάλεως ή ολικής αλέσεως με φυτικό βούτυρο και μέλι, μαζί με τον καφέ ή το τσάι μας, μας γεμίζει ενέργεια και συντελεί ώστε σε λίγα λεπτά να αρχίσουν με τον καλύτερο τρόπο οι δραστηριότητες της ημέρας. -Επιλέξτε το πρωινό που σας ταιριάζει ή αλλάξτε το μέρα με την ημέρα.
-Ένα πρόγευμα με ένα γιαούρτι μέχρι 2% ή έναν φυσικό χυμό φρούτων σε κάποιο καφέ, είναι ένα βήμα πριν ετοιμαστούμε για την παραλία. -Το μεσημεριανό μας ας είναι απλό: Μία χωριάτικη σαλάτα, ή μία ποικιλία από 2-3 φρέσκα φρούτα ή ένα γιαούρτι μέχρι 2% σε λιπαρά με ένα φρούτο, θα μας βοηθήσει να μην φορτώσουμε το στομάχι μας και να μπορέσουμε μέχρι αργά το απόγευμα να απολαύσουμε τις χαρές της θάλασσας. 
-Ένα παγωτό light με 0% λιπαρά ή μία γρανίτα ή ένας καφές με λίγο γάλα ή ένα φρούτο το απόγευμα (επιλέξτε κάτι διαφορετικό ανά ημέρα), θα μας οδηγήσει στο ξενοδοχείο για λίγη ξεκούραση πριν τη βραδινή μας έξοδο. -Το βραδινό μας ας είναι κάτι ελαφρύ: Ένα ψητό φρέσκο ψάρι με λαδολέμονο, ένα φιλέτο ή μία άπαχη μπριζόλα ή μία μερίδα κοτόπουλο, συνοδευόμενα από μία σαλάτα εποχής από ωμά ή βραστά λαχανικά, φυσικά με το φημισμένο ελληνικό ελαιόλαδο κι ένα ποτήρι παγωμένο λευκό κρασί. Κάποιες μέρες των διακοπών μας θα επιτρέψουμε στον εαυτό μας να γευτούμε μερικές από τις Ελληνικές παραδοσιακές συνταγές, όπως γεμιστά, φασολάκια λαδερά, μπάμιες, ντολμάδες με αμπελόφυλλα, μπριάμι κ.α., μαζί με λίγο τυρί (ας είναι κάποιο ντόπιο με όσο το δυνατόν λιγότερα λιπαρά) ή μία ωραία πίτα, αλλά καλό είναι να το κάνουμε το μεσημέρι, προτιμώντας αυτές τις ημέρες κάτι ελαφρύ για βραδινό (μία σαλάτα με τυρί ή γιαούρτι με φρούτο) και φυσικά να μην πέσουμε στη θάλασσα για μπάνιο μετά! 
-Αργά το βράδυ ένας χυμός σε κάποιο μπαρ ή ένα ποτό με πολύ πάγο ή ένα ποτήρι κρασί -για τις πιο φανατικές του αλκοόλ- αλλά ας μείνουν στο ένα την ημέρα (!), θα ολοκληρώσει την ημέρα μας. 

Να τονιστεί ή μεγάλη σημασία που πρέπει να δώσουμε στο να πίνουμε μεγάλες ποσότητες υγρών και προτιμότερο νερού, καθώς τα καλοκαίρια στην Ελλάδα με τις υψηλές θερμοκρασίες προκαλούν συχνά προβλήματα σ’ όλες τις ηλικίες, σε συνάρτηση με την υπερβολική πολλές φορές έκθεση στον ήλιο - ηλιοθεραπεία. 
Το πλαίσιο αυτό της διατροφής που προτείνεται θα βοηθήσει αφενός μεν στο να μην προστεθούν πρόσθετα κιλά κατά τη διάρκεια των διακοπών, αφετέρου στο χάσιμο κάποιων περιττών - σε υπέρβαρα και παχύσαρκα άτομα, αν συνδυαστεί μάλιστα με αυξημένη άσκηση ή δραστηριότητα, που προσφέρεται λόγω της θάλασσας και του ελεύθερου χρόνου που έχουμε στις διακοπές. 
Καλή επιτυχία!

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι διατροφικές αυτές οδηγίες είναι γενικές και δεν πρέπει να ακολουθηθούν από άτομα που έχουν προβλήματα υγείας πριν συμβουλευτούν τον γιατρό τους.


Ιωάννης Αρκαδιανός M. DIατρός, Μέλος Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας και European Association for the Study of Obesity Μέλος American Society for Nutrition 
πηγή: miss.gr

0 σχόλια »

Leave your response!