, , ,

Πέντε μύθοι για την σωματική δραστηριότητα

Παρασκευή, 8 Ιουλίου 2011 Leave a Comment


Ωφελήστε σώμα και πνεύμα!

Πολλές φορές συγχέουμε την σωματική δραστηριότητα με το γυμναστήριο. Άλλες φορές θεωρούμε ότι μόνο μέσα από τη δίαιτα μπορούμε να χάσουμε βάρος. Πέντε μύθοι για την σωματική δραστηριότητα αποκαλύπτονται!

Τρέχω όλη μέρα σε δουλειές, άρα δεν χρειάζεται να γυμναστώΤο γεγονός ότι κάποιος είναι απασχολημένος όλη την ημέρα, δεν σημαίνει ότι ασκείται κιόλας. Άσκηση θεωρείται η συστηματική σωματική δραστηριότητα διάρκειας 30 λεπτών, τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας (αν όχι όλες). Ως σωματική δραστηριότητα δεν εννοούμε απαραιτήτως κάποιο σπορ ή το γυμναστήριο. Μπορεί να είναι το ανεβοκατέβασμα σκάλας αντί της χρήσης ανελκυστήρα, ακόμη και οι δουλειές του σπιτιού. 

Καλύτερα κάποιος να είναι αδύνατος και ας μην ασκείται παρά να έχει επιπλέον κιλά και να έχει καλή φυσική κατάστασηΛάθος! Είναι πιθανόν ένα άτομο με φυσιολογικό βάρος αλλά κακή φυσική κατάσταση (λόγω έλλειψης σωματικής δραστηριότητας) να διατρέχει μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων (καρδιαγγειακών παθήσεων, διαβήτη κ.ά.), από ένα άτομο που είναι υπέρβαρο αλλά σε καλή φυσική κατάσταση, λόγω συστηματικής σωματικής δραστηριότητας.

Η γυμναστική είναι κόποςΔεν είναι απαραίτητο, ειδικά αν εντάξετε την άσκηση στην καθημερινότητά σας. Δεν χρειάζεται να κάνετε έντονη γυμναστική ή να πετύχετε συγκεκριμένο καρδιακό ρυθμό για να αποκομίσετε τα οφέλη της άσκησης. Η τακτική, μέτριας έντασης άσκηση μπορεί να κάνει τη διαφορά. 

Πρέπει να ολοκληρώσω το πρόγραμμα απώλειας βάρους για να ξεκινήσω γυμναστικήΑντίθετα! Η τακτική άσκηση επιδρά θετικά στην απώλεια βάρους, αυξάνοντας τις καταναλισκόμενες θερμίδες, ρυθμίζοντας τις υπογλυκαιμίες και βελτιώνοντας τη διάθεση του ατόμου. Ωστόσο, η άσκηση πρέπει να είναι οργανωμένη και να επιβλέπεται από καθηγητή σωματικής αγωγής, διότι υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού.

Μπορώ να χάσω βάρος μόνο μέσω άσκησηςΑυτό δεν ισχύει. Βάρος χάνουμε όταν οι θερμίδες που καταναλώνουμε είναι περισσότερες από αυτές που προσλαμβάνουμε. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, είτε μέσω μειωμένης θερμιδικής πρόσληψης είτε μέσω άσκησης – σωματικής δραστηριότητας. Όταν η διαφορά πρόσληψης και κατανάλωσης θερμίδων είναι μικρή, τότε και η απώλεια βάρους θα είναι μικρή και αργή. Ο ταχύτερος τρόπος είναι ο συνδυασμός και των δύο.

Γνωρίζετε ότι...η θεωρία των κινήτρων στον αθλητισμό αναφέρει ότι για να ακολουθήσουμε οποιαδήποτε μορφή άσκησης μακροχρόνια, καλό θα είναι, όχι μόνο να συνειδητοποιήσουμε τα οφέλη της άσκησης, αλλά να την θεωρούμε ενδιαφέρουσα και να μας προκαλεί ευχαρίστηση; Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούμε να εντάξουμε στην καθημερινότητα μας μισή με μία ώρα άσκησης ημερησίως, ώστε να ωφελήσουμε σώμα και πνεύμα.

Σωματική δραστηριότητα σε θερμίδες/ώρα:

Αερόμπικ (χαμηλού ρυθμού): 255Μπάσκετ (ένα ημίχρονο): 345Ποδηλασία (21 χλμ./ώρα): 840Μπόουλινγκ: 240Χορός: 322Ποδόσφαιρο: 621Χάντμπωλ: 690Πεζοπορία: 345Ιππασία: 276Τζόγκινγκ (9 χλμ./ώρα): 445Σχοινάκι: 800Παγοδρομία: 700Κολύμβηση (πρόσθιο): 450Τέννις (διπλό): 360Γυμναστική με βάρη: 541

Πηγή: mednutrition.gr

0 σχόλια »

Leave your response!